Information om medlemskap, registrering samt beställning av resor

Tillbaka till "Resor"

För att kunna boka resor måste följande tre steg följas:

1. Bli medlem i Ski-Club genom att betala in 50 SEK/år, plusgiro 36 38 02-0.

2. Registrering
Detta görs bara en gång, även om man inte har varit
med i klubben på ett par år så finns de registrerade uppgifterna kvar.

3. Boka resa

Registrering
Registrering görs genom att klicka på "Boka dina resor via internet här" på länken "Resor". Formuläret till höger högst upp på denna sida "kommer upp". Klicka på texten "registrering" på formuläret. Registrering innebär att lite uppgifter om namn adress, etc. ges på ett formulär - se exemplet längst ner på sidan till höger. Fyll i uppgifterna på formuläret. När uppgifterna är ifylda klicka på "Skicka". Nu är registreringen utförd och behöver aldrig mer upprepas. Om man inte vill ge sin födelsedatum kan man skriva ett fingerat, t.ex. 010101.

OBS viktigt! Ditt förnamn och efternamn plus födelsenummer som angetts vid registreringen ska anges senare vis bokning. Kom ihåg den exakta stavningen och siffrorna eftersom de kan betraktas som ditt lösenord.

Om man av någon anledning vill ändra på de registrerade uppgifterna (t.ex. om man bytt adress eller telefonnummer) kan detta inte göras via dessa formulär. E-posta uppgifterna till "staffan.soderholtz@gmail.com" så kommer dessa att läggas in i databasen.

Bokning.
På länken "Resor" klicka på "Boka dina resor via internet här". Formuläret högst upp till höger på denna sida "kommer upp". Välj antal resande via knappen "Välj antal resande". Klicka därefter på knappen "Nästa". Formuläret till höger på denna sida "kommer upp". Här behöver man endast fylla förnamn, efternamn och födelsedatum. Ange sedan vilken resa som önskas via knappen "Välj när ni vill resa". Slutligen klicka på "Boka". Ett meddelande dyker upp som bekräftar att bokningen genomförts.

Avbokning av resa
Om en resa önskas avbokad kan detta inte göras via
hemsidan. Skicka ett mail till adressen staffan.soderholtz@gmail.com om en resa ska avbokas. Det går också bra att ringa till Willy Lundkvist (070 2165781) eller Staffan Söderholtz (076 327 49 10).

Reservplats - Överbokning
Om resan är fullbokad, alltså när antal lediga platser under "Resor" är noll eller negativ. Kan man ändå boka. Man registreras då som reserv. Om antal resor efter bokningen t.ex. är -1 är man första reserv, -2 andra reser o.s.v. Om det blir återbud kommer reserven (reserverna) få ett mail där det framgår att han/hon (de) är registrerade till resan och uppmanas att betala resan - som alltså INTE ska betalas om man registreras som reserv.